PŘEDNÁŠKY

 

 

 

 

 

 

  1. Soukromé podnikání - definice, základní legislativa. Občanský zákoník - vybrané pojmy (firma, obchodní společnost a její druhy, obchodní listina, hospodářská soutěž...). Živnostenský zákon.

  2. Daňová soustava ČR. Zákon o dani z příjmu fyzických a právnických osob.

  3. Daň z příjmu ze závislé činnosti - danění příjmů zaměstnanců, daňové slevy a odpočitatelné položky.

  4. Veřejné zdravotní pojištění, pojistné na sociální zabezpečení (důchodové a nemocenské pojištění, dávky na státní politiku zaměstnanosti). Nemocenské pojištění zaměstnanců a OSVČ. Státní sociální podpora.

  5. Další přímé daně - daň z nemovitých věcí, daň silniční - poplatníci daně, zdaňovací období.

  6. Daně nepřímé - DPH a spotřební a ekologické daně (plátci, předmět daně, sazby, zdaňovací období). příklad DPH

  7. Vedení příjmů a výdajů v daňové evidenci podnikatele, evidence majetku firmy, odpisy majetku.

  8. Pracovní právo, uzavření pracovní smlouvy, způsoby ukončení pracovního poměru a další vybrané pojmy ze Zákoníku práce. Zákon o zaměstnanosti - podpora v nezaměstnanosti, podmínky nároku, stanovení výše podpory.

  9. Management, manažerské funkce - rozhodování, rozhodovací analýza, stanovení kritérií rozhodování, vypracování a volba alternativ, plánování a osobní time building.

  10. Marketing, základní pojmy, mikromarketing, podnikatelské koncepce. Marketingové řízení - definice poslání a cílů firmy. Marketingové strategie, marketingový plán. Marketingový výzkum.     Podklady1. Podklady2.

  11. Marketingový mix. Produkt - životní cyklus výrobku. Cena výrobku, stanovení ceny. Distribuce - marketingové pojetí. Marketingová komunikace - reklama, podpora prodeje, public relations.  Podklady3.

  12. Komunikace se zákazníkem nebo obchodním partnerem, využití argumentačních dovedností.