Inovativní systém přípravy pracovníků ve výzkumu a vývoji
 

Řízená diskuse o motivacích k dosažení dobrých výsledků ve výzkumu

Institut celoživotního vzdělávání a informatiky VFU Brno Vás zve na workshop organizovaný v rámci projektu
"Inovativní systém přípravy pracovníků ve výzkumu a vývoji"


Datum: 20. února 2012 (pondělí)

Místo konání: VFU Brno, posluchárna ICVI v budově č. 6

Čas: 14:30–17:00 hodin

Moderátor diskuse a odborný garant: prof. MVDr. Karel Hruška, CSc. a jeho hosté.

  Přihláška na workshop

Situace ve výzkumu nezbytně odráží situaci v celé společnosti. Myslíte si, že platí následující charakteristika?

"„Ani vláda, ani opozice, ani manažeři, ani odbory a profesní organizace, ani tisk nebo nezávislí experti ze zahraničních institucí a univerzit, si netroufnou ani naznačit, že z bídy nevede cesta jen drastickými úsporami a změnami špatných zákonů a předpisů. Musí se však zvýšit produktivita, omezit ztráty a vyvozovat důsledky z neplnění povinností. To platí především pro veřejný sektor, státní správu, školství, zdravotnictví, výzkumné instituce, justici, bezpečnostní sbory, i politické strany. Dodržování zákonů a plnění předpisů musí být samozřejmé a vymahatelné. Důsledky let 1938 až 1989 jsou bohužel v lidech zažrané a těžko odstranitelné: je to nedostatek ctižádosti, lhostejnost, lenost, závist, křiváctví všeho druhu, remcání většiny na všechno, obtížná nebo nemožná eliminace parazitů, využívajících veřejné zdroje bez vytvoření protihodnoty, která by je převýšila. Nedostatek kompetencí pro schopné šéfy k přijímání správných rozhodnutí musí být odstraněn se současným odstraněním špatných šéfů, kterým více kompetencí nelze svěřit. Rozhodnutí nadřízeného o povýšení nebo i pouhé pochvale úspěšného pracovníka nesmí přinášet riziko, že komunitou průměrných nebude úspěch přijat jako vzor, ale stane se zdrojem problémů.“ (Anon. 2011).

Znáte konkrétní příklady, které to mohou doložit nebo jste přesvědčeni o tom, že to není tak hrozné?
Vyhovuje vám to, nebo s tím chcete něco dělat?
Účastí v diskusi můžete začít hledat motivaci a cestu k zlepšení svých výsledků.

Témata diskuze:

JAK ZVÝŠIT AKTIVITU STUDENTŮ, UČITELŮ I VEDOUCÍCH TÝMŮ

Základem úspěchu v jakékoliv činnosti je
  • přesně definovaný úkol
  • aktivní přístup k jeho dosažení
  • neformální důsledná kontrola
  • řešení případných problémů
  • vyhodnocení účasti na splnění úkolu

Vliv základní a střední školy na vztahu k učení, osobnost učitele, rodina, kamarádi, sociální prostředí, média, internet, zájmy, sport, organizace dětí a mládeže, respektování pravidel, nadřízených, starších.

Přístup k vysokoškolskému vzdělání, výběr oboru, vztah učitele a studenta, znalosti nebo schopnost řešení problémů, schopnost vyjadřování a diskuse, písemný projev, angličtina a jiné jazyky, zkušenosti z návštěv a studijních pobytů, schopnost rozlišování, odpovědnost volby, náročnost nebo pohodlí, ctižádostivost, schopnost týmové spolupráce, schopnost přiznání chyby, ochota převzít odpovědnost, řešení problémů a odstraňování nedostatků, přijímání změn.

Diskusi mohou všichni účastníci ovlivnit svými dotazy a komentáři nejen k uvedenému tématu, ale k jakémukoliv problému. Pokud bude zájem, budou semináře pokračovat vždy první pondělí v měsíci, pokud se zájemci nedohodnou na jiném termínu.

Sledujte http://www.vri.cz nebo http://www.vfu.cz/studium/icvi/kalendar-vzdelavacich-akci.html



Přihlášky zasílejte co nejdříve, nejpozději do 17.2.2012 na adresu:

ICVI VFU Brno
Dr. Mirko Treu
Palackého 1–3
612 42 BRNO
tel.: 541 562 090, 602 407 366, e-mail: treum@vfu.cz


Workshop pořádáme v rámci projektu OP VK 2.3 Lidské zdroje ve výzkumu a vývoji.

Vstup je bez poplatku.

Děkujeme za Vaši pozornost našemu pozvání a těšíme se na setkání s Vámi. Svůj zájem laskavě potvrďte zasláním přihlášky e-mailem anebo poštou, abychom vás mohli informovat o případné změně termínu. Jinak nebudou přihlášky potvrzovány.

 
logolinky
 Investice do rozvoje vzdělávání